Każdy pracodawca powinien dbać o swoich pracowników. O ile część zasad jest określonych w ustawach, a także różnych regulaminach, o tyle są jeszcze dodatkowe standardy, które sam może sobie narzucić w trosce o dobro swoich pracowników. Nie musi tego robić, ale jeżeli już podejmie się takiego wyzwania, to na pewno będzie mógł powiedzieć, że ta troska zaowocowała również w drugą stronę.
Mając firmę sprzątającą i kilkunastu pracowników, którzy sprzątają dużo pomieszczeń w jednym dniu, na pewno należy zadbać o zdrowie ludzi, którzy dla firmy pracują. To bardzo błahe i ogólne stwierdzenie. Jednak warto pamiętać, że osoby, które sprzątają narażone są o wiele częściej na urazy kręgosłupa, bóle stawów i mięśni, gdyż pracując wkładają w to siłę całego swojego organizmu.
W jaki sposób zadbać o swoich pracowników w firmie sprzątającej?
Przede wszystkim zadbać o wózki do sprzątania. Nie tylko sprawią, że praca będzie lżejsza, ale również usprawnią same czynności sprzątające. W jednym miejscu będzie można zgromadzić środki czyszczące, różne potrzebne do tego przyrządy i np. wiaderko z wodą. Jest to niebywałe ułatwienie, bo nieustanne popychanie wiadra z wodą i bieganie z jednego miejsca w drugie pamiętając o tym, gdzie ostatnio został położony jakieś opakowanie zabiera bardzo dużo czasu. Wózki do sprzątania ułatwią życie pracownikom, skrócą czas pracy, co przełoży się na lepsze wyniki w sprzątaniu i zadowolenie pracowników, którzy będą czuli się zmęczeni o wiele później niż zwykle. Dodatkowo warto dodać, że jeżeli sprzątanie dużego biurowca ma odbywać się w ciągu normalnych godzin pracy, to zdecydowanie wózki do sprzątania ułatwiają życie. Pracownicy biurowca nieustannie będą przeszkadzać w sprzątaniu. Duże wózki do sprzątania powodują, że ludzie bezmyślnie nie wejdą na niego, nie przewrócą wiadra z wodą i nie będzie dodatkowej pracy oraz niepotrzebnych i złych emocji.
Wybór odpowiedniego modelu
Aby wybrać dobry wózek do sprzątania warto zastanowić się, co na tym wózku ma być przewożone. Być może przydadzą się specjalne podstawki lub komory, które ułatwią przewożenie rzeczy lub miejsce na worki na śmieci, gdzie Twoi ludzie będą mogli ładować śmieci i nie biegać z workiem z miejsca na miejsce pozostawiając przyrządy sprzątające na środku korytarza.
Zdecydowanie można powiedzieć, że ułatwianie życia swoim pracownikom obróci się na korzyść dla pracodawcy, dlatego nie warto tracić energii na niepotrzebne wymyślanie dobrych planów, tylko po prostu zakupić odpowiednie przedmioty skracające czas pracy i ułatwiające sprzątanie.
Leave a Reply