Coraz więcej pracodawców inwestuje w umiejętności językowe swoich pracowników. Wśród dostępnych opcji znajdują się kursy językowe dla firm. Dzisiaj największym zainteresowaniem cieszą się te internetowe. Czy warto się na nie zdecydować? Sprawdź zalety i wady kursów językowych dla firm.
Jak odbywają się internetowe kursy językowe dla firm?
Aby uczyć się języków obcych, nie trzeba osobiście udawać się do szkoły językowej. Obecnie, w okresie pandemii COVID-19, bardzo popularne są kursy językowe odbywające się online.
Internetowy kurs języka angielskiego dla firm – https://prolang.pl/kurs-jezykowy-dla-firm/ to jedna z popularnych opcji, która jest chętnie wybierana przez przedsiębiorców, by zadbać o umiejętności językowe pracowników.
Najczęściej kursy językowe odbywają się w dwóch formach:
-
Kursy językowe na żywo – odbywają się za pośrednictwem serwisów umożliwiających połączenie się kursantów z lektorem, który na żywo prowadzi lekcję,
-
Kursy językowe z dostępem do nagranych wcześniej lekcji – lekcje nagrywane są wcześniej i uczestnicy mogą samodzielnie uczyć się we własnym tempie.
-
Kursy językowe w formie programów – oferują dostęp do materiałów różnych typów, które pozwalają na naukę online.
Najczęściej dla firm rekomendowane są kursy językowe dla firm odbywające się na żywo, ponieważ pozwalają one na osiągnięcie najlepszych efektów nauczania. Wtedy kursanci mogą też na bieżąco kontaktować się z lektorem, gdy mają jakiekolwiek pytania.
Kursy językowe online dla firm – zalety i wady
Przeznaczone dla firm kursy językowe prowadzone online mają zarówno określone zalety, jak i wady. Czy warto zdecydować się na takie kursy językowe dla firm?
Głównym atutem kursów językowych online jest łatwy dostęp do wiedzy. Można uczyć się wtedy w dowolnym miejscu, na przykład w domu, w pracy czy w trakcie podróży służbowej, ponieważ potrzebny jest wyłącznie komputer z podłączeniem do internetu.
Również kursy językowe dla firm prowadzone online są najczęściej bardziej atrakcyjne cenowo w porównaniu do kursów odbywających się stacjonarnie.
Minusem tego typu nauki jest natomiast mniejsza efektywność wtedy, gdy kursanci nie będą mieli możliwości kontaktowania się z lektorem. Wpływa to również na poziom motywacji do nauki. Wówczas istnieje także wyższe ryzyko popełnienia błędów w trakcie nauki.
Jak wybrać internetowy kurs językowy dla pracowników?
Wybierając odpowiednie kursy językowe dla firm online, warto zdecydować się na te, które są organizowane przez uznane szkoły językowe.
Warto zapoznać się wcześniej z dostępnymi opcjami na stronach internetowych szkół, porównać je ze sobą, wysłać zapytanie o wycenę. Dzięki temu można wybrać najkorzystniejszy kurs dla pracowników.