Awarie samochodu, których nie możesz bagatelizować!

Awarie samochodu, których nie możesz bagatelizować!

carCzęsto wydaje nam się, że jakaś awaria auta nie oznacza jeszcze końca świata, więc nic się nie stanie, jak zajmiemy się nią za miesiąc czy dwa. Zwykle, zwłaszcza w nowoczesnych autach, jedna usterka może pociągnąć za sobą kolejną… i kolejną. Są awarie, których po prostu nie możemy bagatelizować. W ich przypadku naprawa powinna odbyć się jak najszybciej. Jakie to awarie?

Wtryskiwacze

Nowoczesne diesle mają to do siebie, że zwykle po przejechaniu jakichś 120-200 tys. km zaczynają w nich psuć się wtryskiwacze. Oznaką usterki będzie wówczas większe dymienie auta. Czasem może zapalać się też kontrolka „check engine”, a auto będzie gorzej zapalać. Dlaczego nie powinniśmy bagatelizować problemu? Choćby dlatego, że uszkodzony wtrysk z czasem może spowodować wypalenie dziury w tłoku. W nowszych autach możemy mieć problem z zatkanym filtrem cząsteczek stałych. Później czas na zawór EGR i przyspieszone zużycie jednostki napędowej.

Turbosprężarka

Zaniepokoić powinno nas, gdy turbosprężarka wydaje dokuczliwy i metaliczny dźwięk. Może on oznaczać nadmierne tarcie osi wirnika lub o jego niewyważeniu. Z nadmiernym tarciem mamy do czynienia, gdy do turbiny dociera mało oleju. Turbo może się zatrzeć lub w końcu rozsypać na kawałki, a jego resztki mogą przedostać się do silnika.

Jeśli z kolei olej przesącza się przez uszczelnienia, mogą one w końcu puścić, a olej dotrze do komór spalania i nastąpi tzw. rozbieganie silnika. Silnik może się zatrzeć lub „korba” wyjść bokiem.

Pasek akcesoriów

Ślizgający się pasek, napędzający np. alternator, wydaje charakterystyczny dźwięk – zwłaszcza w chłodne i mokre dni. Zużyty pasek może być przyczyną niedoładowania akumulatora lub zmniejszenia wydajności chłodzenia. A jeśli się zerwie? Może nawet uszkodzić obudowę, pod którą jest pasek rozrządu. Jeśli się w niego wkręci – może być już nawet po silniku.

Jeśli nie chcesz, by powyższe usterki uśmierciły Twój samochód, lepiej od razu zgłosić się do serwisu samochodowego, np. http://www.impwar.pl/. W przeciwnym wypadku, zwykła awaria pociągnie za sobą kolejne podzespoły. My za to stracimy dużo więcej pieniędzy, które przecież mogliśmy zaoszczędzić, wymieniając wtryskiwacze czy turbosprężarkę.