Zalety content marketingu

Zalety content marketingu

marketing-1466315_640

Gdy rozkręca się własny biznes, należy dobrze przygotować strategię działania i budowania swojej marki. Udowodnione jest, że wszędobylskie reklamy nie tylko nie zachęcają potencjalnych klientów do zakupu reklamowanego produktu lub usługi, ale przede wszystkim – niezwykle irytują. Ludzie powoli zapadają na tzw. ślepotę reklamową. Jak więc zbudować własną markę i dotrzeć do szerszego grona odbiorców?

Czym jest content marketing?

Świetną alternatywą dla klasycznej reklamy jest content marketing. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą publikacji przydatnych i unikatowych treści. Mają one zainteresować ogólną lub dookreśloną grupę odbiorców. Taki przekaz reklamowy ukierunkowany jest na budowanie długoterminowych relacji oraz angażowanie osób promujących treści i ich odbiorców. Content marketing stawia przede wszystkim na merytoryczne wypowiedzi. Chodzi o to, żeby przyciągnąć uwagę użytkownika Internetu, nie narzucając mu w żaden sposób oferty naszej firmy.

Zalety marketingu treści 

Do najważniejszych zalet content marketingu zaliczyć należy wizerunek eksperta, który kreujemy dzieląc się wartościowymi treściami. Każdy użytkownik chcąc poszerzyć swoją wiedzę na dany temat, trafia na nasze treści. Zdobywanie zaufania potencjalnego klienta polega więc na wyjaśnianiu interesujących go kwestii. Ekspertowi łatwiej zaufać, a co za tym idzie – klienci chętniej podejmują współpracę lub decydują się na zakup. Ponadto, dzięki udostępnianej treści mamy większe szanse na dotarcie do klienta. Ten szukając informacji na temat, który bezpośrednio dotyczy naszej firmy, pominie wszelkie reklamy, bannery i pop-upy i w końcu dotrze do nas. Po tym, gdy już poszerzy swoją wiedzę, zacznie szukać danego produktu lub usługi. Jest bardzo duża szansa, że trafi właśnie na nas.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie econtentmarketing.pl