Rozpoznawalność marki a odzież reklamowa

Share on Facebook0Share on Google+1Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

podium

Na rozpoznawalność marki składa się wiele rozmaitych elementów. Nieocenioną i główną rolę w jej kształtowaniu odgrywa identyfikacja wizualna. Czym jednak jest identyfikacja wizualna i w jaki sposób tworzy markę nie tylko rozpoznawalną, ale także pozytywnie kojarzoną?

Stworzenie pozytywnego wrażenia na temat danej firmy wśród klientów to nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Dlaczego? Głównie dlatego, iż budowanie wizerunku firmy to proces długotrwały i żmudny, wymagający ciągłego dostosowywania się do zmiennych warunków środowiska zewnętrznego i wewnętrznego firmy. Jest to jednak gra warta świeczki, ponieważ pozytywne wrażenie jest kluczem do osiągnięcia rozpoznawalności marki. Jak to działa?

Kształtowanie tożsamości oraz wyróżnienie naszej marki to nie tylko ciężka praca marketingu i działu PR, ale także poświęcenie uwagi przedsiębiorstwa identyfikacji wizualnej. Identyfikacja wizualna to najprościej mówiąc ogół narzędzi służących do kształtowania wizerunku firmy lub marki. W jego skład wchodzi tak wiele rozmaitych elementów, że ich liczba jest tak naprawdę uzależniona jedynie od kreatywności firmy. Jej podstawy stanowią z pewnością projekty graficzne, zawierające takie elementy jak logo, typografia czy kolorystyka. Jednakże dopiero zastosowanie owych projektów w mniej konwencjonalnych formach (np. jako ulotki czy plakaty) staje się już prawdziwym polem do popisu dla marki oraz wspaniałą formą jej promocji. Dobór sposobu promocji uzależniony jest oczywiście od specyfiki i charakteru działań prowadzonych przez daną firmę. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań należy odpowiedzieć sobie na dwa krótkie pytania: „czym jesteśmy?” oraz „dokąd zmierzamy?”. Dzięki temu uzyskamy obraz spójnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa, który następnie będziemy mogli systematycznie rozwijać.

Rozpoznawalność marki budują na pozór niewielkie detale. Jednym z nich jest strój pracowników. Ten mały element posiada ogromny potencjał w tworzeniu nie tylko spójnej identyfikacji całej marki, ale także w generowaniu pozytywnych skojarzeń i odczuć u naszych klientów. Odzież reklamowa jest jednak zagadnieniem, które rozpatrzyć należy z dwóch punktów widzenia. Po pierwsze z punktu widzenia klienta, (tak, aby strój kojarzył mu się z zarówno profesjonalną, jak i miłą atmosferą) a po drugie z punktu widzenia pracownika (tak, aby ubranie, które nosi w godzinach pracy było dla niego bezpieczne i komfortowe). Odzież reklamowa to nie tylko t-shirty i koszulki polo z logo firmy, ale znacznie większy asortyment, w skład którego wchodzą zarówno rozmaite ubrania jak i akcesoria odzieżowe, jak na przykład parasole, buffy, chusty, czapeczki z daszkiem czy skarpetki. Najwyższa jakość różnych materiałów wraz z dbałością aż po detale związane z ozdabianiem projektów (nadruki i hafty) stanowią o wygodzie, higienie i bezpieczeństwie pracy, ale mają także znaczący wpływ na wyróżnienie marki na tle masy innych firm.

Określenie koncepcji wizualnej marki jest działaniem niezwykle istotnym – prowadzącym do budowy pozytywnego wizerunku naszej firmy. Podczas tworzenia planu promocji naszej firmy warto zatem pochylić się nad kwestią odzieży reklamowej, która stanowić może naszą wspaniałą wizytówkę.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.