Portal muzyczny AD 2017 – czego od niego oczekujemy?

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

fotolia_123513391_subscription_monthly_mInternet narodził się kilka dekad temu, ale do powszechnego użycia wszedł dopiero w pierwszych latach XXI. Pamiętacie jeszcze strony internetowe z tamtych lat? Prosty layout, mało zawartości, długi czas oczekiwania na załadowanie się każdej grafiki… To były czasy! Wraz z rozwojem techniki i pojawieniem się nowych socjologicznych fenomenów – jak media społecznościowe – witryny internetowe zmieniły się nie do poznania. I wciąż się zmieniają, razem z oczekiwaniami ich potencjalnych odbiorców. Weźmy na przykład portal muzyczny. Dawniej wystarczyło, by informował o najważniejszych wydarzeniach ze świata danego gatunku muzycznego. Jaki zaś powinien być portal muzyczny AD 2017?

Portal muzyczny 2017: przejrzysty i czytelny oraz atrakcyjny graficznie

Łatwy dostęp do treści i ciekawy sposób ich prezentacji to wymagania, jakim musi sprostać nie tylko nowoczesny portal muzyczny, ale i każda inna witryna w internecie. Jeśli strona nie będzie czytelna i nie będzie w sposób prosty i jasny przekazywała pożądanych treści, internauta nie będzie chciał do niej wracać. Znajdzie w sieci miejsce bardziej atrakcyjne. W 2017 roku rządzi minimalizm i prostota – właściwie im mniej elementów graficznych na stronie i im są one prostsze, tym lepiej.

Portal muzyczny 2017: zawsze aktualny i na czasie

Podstawową funkcją, jaką pełni portal muzyczny, jest funkcja informacyjna. Potencjalny odbiorca będzie więc chciał znaleźć w nim wszystkie nowości ze świata muzyki: informacje o planowanych premierach płytowych, linki do najnowszych teledysków czy ogłoszone przed momentem daty tras koncertowych największych gwiazd. Zakładając, że internauta rozpoczyna swój dzień od przeglądu ulubionych portali, idealną sytuacją byłoby, gdyby codziennie rano znajdował tam coś nowego – jeden post dziennie to absolutne minimum. Do tego dodać trzeba szybką reakcję na tak zwane „breaking news”. Konkurencja nie śpi!

Portal muzyczny 2017: obecny w social media

Biorąc pod uwagę ogólnoświatowe uzależnienie od mediów społecznościowych, trudno dziś nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że jeśli nie istniejesz w social media, nie istniejesz w ogóle. O ile w stosunku do osób prywatnych jest to stwierdzenie kontrowersyjne, o tyle w odniesieniu do portali muzycznych sprawdza się w 100 %. Podstawowym źródłem informacji dla zdecydowanej większości internautów są dzisiaj Facebook i Instagram. Jeśli więc portal muzyczny chce dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców, musi mieć w tych serwisach solidnie prowadzone profile, gdzie pojawiać się będą zajawki do publikowanych na witrynie artykułów.

Portal muzyczny 2017: wielotematyczny

Niech nie zwiedzie Cię nazwa: portal muzyczny AD 2017 nie może się ograniczać jedynie do muzyki. Powinien również podejmować inne tematy, które mogą okazać się interesujące dla melomanów: podróże, kulinaria, lifestyle… Najgorsze, co można zrobić, to dać się zamknąć w niszy!

A Ty? Czego oczekujesz od portalu muzycznego na miarę naszych czasów?

Opinie: 1

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.