Najczęstsze przyczyny usterek pompy paliwa. Jak je rozpoznać i kiedy wymienić?

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

super-1408490_960_720Pompa paliwa – jedno z najważniejszych elementów w samochodzie. Jej zadaniem jest dostarczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika paliwa do silnika, w zależności od wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które przekazują je do cylindrów silnika. Ciekawi jesteście, jakie są najczęstsze usterki pomp paliwa? W dzisiejszym artykule nazwiemy najczęstsze usterki pompy oraz podpowiemy co robić, by się im nie dać!

Budowa pompy, z czego się składa?

W skład pompy paliwowej wchodzą: przewodów doprowadzających paliwo, pompa zasilająca, obudowa, pompa przetłaczająca, wirnik, układ kanałów, przewód wysokociśnieniowy i wtryskiwacze.

Dlaczego pompa się psuję?

Najczęstszą przyczyną jej awarii jest pęknięcie zmęczeniowe lub spowodowane przeciążeniem membrany. Własnoręczna jej naprawa, np. dorobienie z grubej folii polietylenowej to osiągnięcie rezultatu na krótko.

Kolejną przyczyną awarii pomp paliwowych to zanieczyszczenia zbiornika. Wnikający do niej brud, jak i procesy korozji nie sprzyjają normalnemu działaniu.

fuel-755298_960_720

Jakie są objawy usterek w pompie paliwa?

Bardzo ciężko lub w ogóle nie można uruchomić silnika,

Po rozruchu samochód gaśnie,
Poruszanie się samochodem wymaga cierpliwości – samochód szarpie podczas dodawania gazu, ponieważ przepływ paliwa w silniku jest niewystarczający,
nasz pojazd wydaję nietypowe dźwięki.

Jeśli planujesz wymianę pompy, powinieneś dokonać prawidłowej diagnozy, by poznać przyczynę usterki, gdyż może to być zupełnie inna część samochodu.

Co robić, aby uniknąć problemów ze zbiornikiem?

Nikt z nas nie chce przedwcześnie wymieniać pompy paliwa, nikt też nie chce, by pojawiły się z nią jakieś problemy. Aby ich uniknąć, warto zastosować kilka z poniższych zasad:

  • nie warto prowadzić samochodu, kiedy zbiornik paliwa jest prawie pusty,
  • sprawdzaj ilość paliwa, jego liczbę oktanową,
  • sprawdzaj i wymieniaj filtr paliwa,
  • sprawdzaj przewody i połączenia w pompie paliwowej, czy nie posiadają pęknięć, przecieków i innych zagrażających jej użytkowaniu uszkodzeń.

fuel-gauge-163728_960_720
Jak wymienić pompę?

Aby rozpocząć wymianę pompy, należy zdemontować tylną kanapę, ponieważ zaraz pod nią znajduję się dekiel pompy w karoserii. Warto odpiąć kostkę elektryczną pompy i włączyć silnik, dzięki czemu nadmiar paliwa z silnika zostanie spalony, a nam będzie łatwiej dostać się do przewodów zasilających.

Kolejnym krokiem jest odłączenie akumulatora, by nie doprowadzić do zwarcia. Następnie odpiąć przewody pompy, tzw. koszy, i wyjąć ją z baku. Po demontażu starej pompy i założeniu nowej, powyższy czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej.

Pamiętaj, by po wyjęciu pompy, wymienić filtry!

Pamiętaj, że bez sprawnej pompy paliowej nigdzie nie zajedziesz. Wejdź na nocar.pl i razem z nami zadbaj o swoją pompę i inne układy w samochodzie.

źródło zdjęć: pexels.com, pixabay.com

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.