Mobilnie i użytecznie, czyli krótko o aplikacjach

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

mobil
Mobilnie robimy zakupy, rezerwujemy, komunikujemy się z innymi użytkownikami, inspirujemy — jednym słowem coraz bardziej przenosimy się do sfery mobilnej. Jak wyglądają statystyki? Sprawdźcie sami!

Według statystyk prawie 50 % Polaków posiada urządzenia mobilne. Aż 69% z nich stanowią internauci. Daje to liczbę około 13 milionów użytkowników. Rośnie popularność smartfonów, które używane są już przez ponad połowę abonentów. Które aplikacje cieszą się największą popularnością? Przodują propozycje globalnie rozpoznawalnych marek takich jak Facebook, Google czy Youtube, choć rynek aplikacji mobilnych jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi nowoczesnych technologii i niemal codziennie proponuje nam nowe rozwiązania. Aplikacje mobilne cieszą się niesłabnącą popularnością przede wszystkim ze względu na powszechny dostęp— prawie każdy z nas posiada przenośne urządzenie mobilne, które pozwala na ściągnięcie przysłowiowej „apki”. Dzięki temu możemy korzystać z oferowanych nam usług w dowolnym miejscu —często nawet bez potrzeby posiadania dostępu do Internetu. I choć w Polsce na razie jedynie około 5 % firm posiada strony w wersji mobilnej, śmiało możemy powiedzieć, że przyszłość należy do tej technologii.

Twórcy zadają sobie pytanie, jakie powinny być aplikacje i strony mobilne? Przede wszystkim użyteczne. Projektowanie aplikacji powinno być skupione na potrzebach klientów, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Niewątpliwie wraz z rozwojem rynku urządzeń mobilnych czeka nas również modyfikacja stron internetowych, tak aby stały się one kompatybilne z urządzaniami mobilnymi. Jakie aplikacje mogą liczyć na sukces? Takie które charakteryzują proste, wręcz intuicyjne rozwiązania. Nie możemy również zapominać o korzyści dla użytkownika. Dobra aplikacja powinna spełniać określoną potrzebę klienta, którą może być np. rozrywka, dostarczenie informacji, edukacja lub po prostu zwykłe ułatwienie wykonywania codziennych czynności. Przydatna aplikacja mobilna może usprawnić komunikację pomiędzy firmą, a jej klientami, przyciągać nowych oraz pozytywnie wpływać na postrzeganie wizerunku firmy. Aby osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku firmy musza dbać o swój rozwój, a aplikacje mobilne i Internet zdaje się kształtować tę przewagę i rozpoznawalność marki.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.