Gmole motocyklowe – jak zabezpieczyć motocykl przed wywrotką?

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

pol_pl_oslona-silnika-do-yamahy-tdm-900-02-15-1556_2 (1)Prawie każdemu motocykliście zdarzyło się, że pozostawiony na parkingu motocykl się przewrócił. Mogły również zdarzyć się wywrotki w trakcie jazdy. Ważne jest więc, aby odpowiednio zabezpieczyć najbardziej newralgiczne miejsca Twojego motocykla.

Czym są gmole motocyklowe?

Co rozsądniejszy motocyklista troszczy się o bezpieczeństwo swoje i swojego sprzętu. Nie każdy jednak kupując nową maszynę, zakłada, że może ona nosić na sobie ślady bliskiego spotkania z podłożem. Warto więc zabezpieczyć najbardziej niefortunne miejsca motocykla, aby jak najbardziej zminimalizować skutki wywrotek. Istnieje na to wiele sposobów. Najbardziej popularnym i najskuteczniejszym jest montaż gmoli motocyklowych, czyli Giętych Metalowych Osłon Lędźwi. Czym one w istocie są? Gmol to specjalna rama, którą wykonuje się z rury giętej lub spawanej. Ma ona za zadanie ochronić najbardziej newralgiczne części motocykla, a przede wszystkim silnik – w czasie wywrotki lub upadku podczas postoju. Gmole montuje się do ramy motocykla. W przypadku sprzętów klasycznych lub chooperów mają one zazwyczaj kształt litery „U” i zbudowane są z dwóch spawanych rur. Mogą też przybierać kształt otwartej litery „O” i stanową jedną, wygiętą rurę. Ponadto gmole dzieli się na te montowane z przodu motocykla – bardziej popularne – oraz tylne. Natomiast w motocyklach turystycznych typu enduro gmola posiadają o wiele bardziej skomplikowane kształty. W większości oplatają cały motocykl, a dodatkowo często stanowią dodatkowy element do mocowania turystycznych toreb. Ponadto zabezpieczają także plastikowe owiewki z boku maszyny. Podobną funkcję spełniają także crushpady, jednak uważane są one za mniej skuteczne. Dzieje się tak ze względu na to, że mocowane są one za pomocą jednej śruby. O ile sprawdzają się one w przypadku małych prędkości, o tyle w przypadku większych mogą spowodować więcej szkód niż pożytku. W przypadku kontaktu z nierówną nawierzchnią lub studzienką kanalizacyjną, małe „grzybki”, które są elementem crushpadów, mogą spowodować wyrwanie ramy lub kawałka silnika.

Oryginalnie czy taniej?

Ponieważ bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i sprzętu jest bardzo ważna, wybierając zabezpieczenie motocykla, nie warto sugerować się niższą ceną. Często staramy się kupić coś taniej, jednak nie zawsze wychodzi nam to na dobre. Na rynku znaleźć można bowiem nie tylko gmole od oryginalnych producentów naszego sprzętu, ale także wiele tańszych zamienników. Niższa cena nie gwarantuje jednak takiego samego bezpieczeństwa. W trosce o swój motocykl wybierz najpierw dobry i sprawdzony sklep, który oferuje autoryzowany sprzęt niemal do każdej marki motocyklów. Gmole motocyklowe ze sklepu Moto-Tour to najwyższa jakość, która skutecznie ochroni silnik, chłodnicę, zbiornik czy tłumik motocykla, nie ograniczając jednocześnie prześwitu. Ponadto znaleźć w nim można inne zabezpieczenia, np. przedłużenia stopek, chroniące motocykl przed wywrotką w czasie postoju, osłony przedniego zawieszenia, lamp czy kierownicy.

Nie tylko ozdoba!

Gmole motocyklowe są elementem, który często błędnie uznawany jest za tuning motocykla, bowiem wyglądają one bardzo atrakcyjnie. Szczególnie w momencie, kiedy właściciel przeprowadzi wyjątkowe chromowanie tej części. Co ciekawe, gmole mogą przybierać różnorodne kształty – wszystko zależy od fantazji właściciela motocyklu. Mogą także mieć dowolny kolor. Te wymyślone można spotkać przede wszystkim w motocyklach turystycznych. Warto zastanowić się nad kształtem tego elementu, bowiem może on nie tylko poprawić wartości estetyczne naszego motocyklu, ale równie dobrze negatywnie wpłynąć na jego wygląd. Należy jednak pamiętać, że gmol to nie jest ozdoba, a jego podstawowym zadaniem jest ochrona naszego cennego sprzętu.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.